Miért érdemes YouTube-csatornátlétrehozniés videókatfeltölteni?
Amintaztafejezetelejénemlítettük, aYouTube aGoogle után amásodikleggyakrabbankeresettweboldal.
VideóitaGooglekeresésitalálati oldalainismegjelenítheti(errőlbővebbena következő bekezdésben).
Azelkészültvideót belehetágyazni aweboldalrelevánstermékoldalakbavagyblogbejegyzésekbe.Ígynövelhetiaz oldalon eltöltött időt, amimeglehetősenerőstényezőawebhelyekrangsorolásában.
Atermékteszt/demóvideókfelhasználhatóka konverzióknöveléséreés avásárlásokösztönzésére.
Szolgáltatóként/szakemberkéntazÖnhitelességeés szakértelmenövekszik a potenciálisésmeglévőügyfelekszemében avideóin/csatornájánkeresztül.
A YouTube egytovábbiforrása/csatornájaawebhelye látogatóinak, avideóleírásánaklinkjérekattintanak,éskonverziókatgenerálnak.
AYouTubefelhasználóinakszámatovábbraisnövekszik, sőt,az emberekegyre több időt tölteneka platformon, egyre több videót néznek megésegyre több csatornára iratkoznak fel.
AYouTubemegkönnyítiavideókoptimalizálásátbizonyoskulcsszavakra,példáulhogyavideókakkorismegjelenjenekaGooglekeresésitalálatokban,haaweboldalnemszerepel a rangsorban.Gyakran előfordul,hogyaweboldalaknaknagyobbversenyük vananagykeresésivolumenűkulcsszavakért,dea YouTube-onkönnyebbésgyorsabbazelőrébbjutásazoptimalizáltvideókkal.
AGooglekeresésieredményekbenmegjelenő videók
Az előzőrészbenemlítettüka Googlekeresésitalálatokbanmegjelenővideotartalmakegyik előnyét.
A Googlekeresőmotortalálati oldala az elmúlt 1-2 évbenszámosúj vizuális elemmelbővült,amelyeketSERP-funkcióknakneveznek(SERP= Search Engine Result Page= keresőmotorok találati oldala).
Angolulkb.50SERPfeaturevan,magyaruljóval kevesebb, demégmindignövekszik.
Ezek közülaz egyik SERP featurea Video Carousels,amely jellemzőenhárom-négyvideótjelenítmega Googlekeresésitalálatioldalánaktetejénvagyalján:
Apéldákbólkiderül, hogyaYouTubemellettaFacebookról islehetvideókatimportálni, dea YouTube-ra feltöltöttvideókatmég mindigláthatóanelőnybenrészesítik(milyen meglepő...ᙂ).
Nem mindenkulcsszavaskeresésadjavisszaavideókat,ez a keresési szándéktólfügg;aGoogle folyamatosan figyeli, hogybizonyoskeresőkifejezésekremilyen tartalmakat néznek még mega keresőmotorban.Képek,videókésesetlegméga Googletérképekis.AGooglemástípusúkeresésitalálatokatistartalmaznifog,haúgyítélimeg,hogynemcsakweboldalakravanigény.Ezértaz útmutatók, tesztekésinformatív tartalmak utánakeresőmotorok gyakran találnakvideóstartalmakatisa találatioldalakon.
Érdemestehátakulcsszókutatássoránfigyelnia Google találatioldalánakSERPjellemzőire. Haakulcsszavastalálatkép, akkor érdemes aképetoptimalizálni, ha térképes találat (localpackSERPfunkció)jelenikmeg,akkorhelyikeresőoptimalizálássalkellkiegészíteni, hapedigvideó,akkor érdemes videóstartalmatkészíteni.
Kulcsszókutatás
Azáltalánoskeresőoptimalizáláshozhasonlóana YouTubekeresőoptimalizáláselsőlépésea kulcsszókutatás.
MagyarulaYouTube-onakulcsszavakkeresésivolumeneritkánfogmegegyezniaGoogle-keresésekkel;a GoogleAds kulcsszótervezője nemmutatjaazegyedikeresésivolumenta YouTube platformon,ahogyanazAhrefs sem, Néhánykomplex SEOszoftverbebevanépítvea YouTube kulcsszókutatás.Vannakazonbanmás,elsősorbanangol nyelvenjólműködő,de magyar nyelven iselérhető eszközök, amelyekingyenesésfizetős változatbanistartalmaznakkulcsszóötleteketéskeresésivolumeneket,
Ahhozazonban, hogymegtaláljukazokat a kulcsszavakat/kifejezéseket, amelyekrea videókat optimalizálni kell,érdemesazalábbilépéseketkövetni:
YouTube Autocomplete.
Ezekazoka kulcsszavak, amelyekrea YouTube-onis keresnek. Ezeksegítenekeldönteni, hogya videómelyrészeikerüljenekbele,hogyanépítsdfelőket,ésmiaz,amimégérdekes,mielőttelkezdenédavideóelkészítését.