Sokannem tudják, hogy a YouTube és aTikToknem csak videómegosztó platformok,hanem keresőmotorok is. Ésha már keresőmotorokról beszélünk,akkor optimalizálásról van szó: a YouTube SEO és a TikTok SEO arról szól, hogy növeljük az organikus videónézettséget azáltal, hogy a videóinkat minél előrébb helyezzük a keresésekben és a keresési találati listákon. Ez a cikk felvázolja, hogy mire kell figyelned a videós tartalmak készítésekor, és mit kell tenned, hogy a keresőmotorokban magasabban jelenj meg. Videó a weben-hogyanindexeli a Google a videókat? Meg kell értenünk, hogy a Google hogyan tekinti a videókat, mivel szeretnénk magasabb szinten megjelenni a Google és a Bing, valamint a YouTube és a TikTok oldalakon. A Google több mint 100 millió videót indexel a weben, a termékdemó videóktól kezdve a TikTok-videókon át a vicces videókig. A keresőóriás fő célja, hogy a felhasználók számára relevánsabb tartalmakat kínáljon. Ennek eléréséhez nem elég megtalálni és azonosítani a videotartalmakat egy weboldalon; ezeket a tartalmakat meg kell érteni, rendszerezni és kategorizálni kell A Google algoritmusai különböző módon tudják azonosítani a videotartalmakat. Az oldal HTML-címkéket tartalmaz a videóhoz Az AVideoObject strukturált adatokat tartalmaz az oldalon A videóoldalak kúszóelemzése Amikor a keresőmotor egy videót talál egy oldalon, megpróbálja megérteni annak tartalmát. Először a következőket ellenőrzi. Az oldal címe, tartalma, bekezdéscímek, a videó körüli szöveg Tartalom Videó linkek Az oldal tartalma, a videó linkelésének módja A videó sémáját, ha van, elolvassa. Videófeliratok, Havanna és felolvasás megtekintése, átírása és értelmezése Hol jelennek meg a videók a keresőmotorokban AGoogle több felületen is megjelenítheti a videókeresési eredményeket Google VideoSearch Google VideoSearch Google VideoSearch Google VideoSearch (SERP) Google ImageSearch Google ImageSearch Google ImageSearch Google Discover.A Google keresési találati oldalain a videók megjelenítésének több módja is van. Kiemelt videó az oldal tetején. Kiemelőként, különböző helyen, méretben és tartalommal. Hasznos tippek a videók optimalizálásához az Ön webhelyén Ha azt szeretné, hogy videói kiemelkedjenek a Google keresőben és a Google Discoverben, íme néhány hasznos tipp a videóSEO-hoz.Válasszon olyan videó tárhelyszolgáltatót vagy videó tárhelyet, amely a SEO és a scriptUX szempontjából megfelelő sebességgel és lassúsággal rendelkezik a videó számára, és a videó lejátszása közben a saját szerverén tárolja a videót. Válasszon kötőjeles kulcsszavakat, és használjon kulcsszóra optimalizált fájlneveket. Válasszon egy elterjedt videóformátumot (.avi, .mp4, .mpeg). Minimalizálja a videót (webm). Helyezze a videót egy könnyen indexelhető oldalra (index,follow). Ahol lehetséges, a videót erős belső és külső linkekkel jelenítse meg. Helyezze a videót kiemelkedő helyre (első megtekintés ajánlott). Legyen könnyen lejátszható (kattintás az indításhoz, négy kattintás az indításhoz). Optimalizálja a videó nyitócímét és a környező szöveget kulcsszavakra. A videó körüli szövegnek relevánsnak kell lennie a videóhoz. A videót az oldal közepén helyezze el! A tartalmat az AVIDEO köré kell írni. Fontos, hogy az oldalon lévő tartalom releváns legyen az avideóhoz! Az autós cikkekbe építsen be videókat! Ahol lehetséges, tegye elérhetővé a videó tartalmát az oldalon lévő szövegben. Több oldalon is szerepeltesse ugyanazt a videót! Használja a VideoObjectet a strukturált adatok elhelyezésére az oldalon, és adjon meg minél több információt (lásd a további információkat). A videók beágyazásakor használjon jó minőségű, nagy felbontású, figyelemfelkeltő miniatűröket. A miniatűröknek könnyen indexelhetőnek kell lenniük az oldalon. Fontos: Ha egy videó miniatűrje nincs beállítva, akkor az nem jeleníthető meg a videó szekcióban! Ha nincs videó miniatűrje, ne küldje be a videót a videó oldaltérképre, hanem küldje be a Search Console-ban (további információ). Utolsó tipp: Használja a max-video-preview meta tag etaSERP-t a videó előnézet hosszának megjelenítéséhez.